Most ma całkowitą długość 483 metrów. Składa się z 7 przęseł, w tym 5 przęseł kratownicowych o długości 85 m, 88 m, 110 m, 88 m oraz 85 m (najkrótsze na końcach). Konstrukcja mostu to kratownica typu „W” z dodatkowymi prętami pionowymi. Roboty przy budowie mostu rozpoczęto w 1931 roku. Most oddano do użytku 20 października 1934 roku, nadając mu imię prezydenta Ignacego Mościckiego. Most eksploatowany był do września 1939 roku. Po rozpoczęciu działań wojennych w nocy z 10 na 11 września 1939 roku uszkodzona została strefa podparcia przęsła zawieszonego nad pierwszym filarem od strony Puław. Wojska niemieckie po wkroczeniu do miasta dokonały prowizorycznej naprawy uszkodzonego przęsła i oddały most do ruchu jeszcze we wrześniu 1939 roku. Po przejściu frontu Niemcy podnieśli uszkodzone przęsło. W stanie pełnej sprawności technicznej i eksploatacyjnej most przetrwał do lipca 1944 roku. W dniu 25 lipca 1944 roku około godz. 20.00 wycofujące się wojska niemieckie zniszczyły most, wysadzając ładunkami wybuchowymi górne części filarów nurtowych i niszcząc przęsła wspornikowe w środku ich rozpiętości. Dla potrzeb ruchu wybudowany został drewniany most tymczasowy, zlokalizowany kilkadziesiąt metrów w górę rzeki od mostu stalowego. Do odbudowy mostu przystąpiono w 1946 roku, ostatecznie most został przywrócony do użytku w dniu 29 czerwca 1949 roku. Do 1996 roku nawierzchnię mostu stanowił bruk. Po remoncie w lecie 1996 roku nawierzchnia jest asfaltowa. W dniu 12 lipca 2008 roku, po otwarciu nowego mostu przez Wisłę i pierwszego etapu obwodnicy, ruch przez stary most uległ znacznemu ograniczeniu.